söndag 13 oktober 2013

Juliga frågor :)

Hittade roliga frågor på en fin blogg som jag nyss besökte, 
Annas Glittriga Julblogg, som jag tänkte besvara här. :)


1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)? 
Jag bor i Järna som ligger i Stockholms län.

2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?
Jag bor i villa tillsammans med man, dotter och två nakenkatter.

3. Hur gamla (unga!) är ni? 
35 år.

4. Hur länge har ni julbloggat?
Ojoj, inte ens en vecka i skrivande stund :) Sen 10/10 2013.

5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?
Det är olika från år till år. En del jular har jag slagit in i vanligt brunt papper och haft röda sidenband, lacksigill osv medan jag andra jular har gjort väldigt glittriga discopaket. :)


6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?
Egengjord krans på ytterdörren, ljusslingor runt ingången och i nån buske på tomten och röda plastkulor i buskarna där alla talgbollar till fåglarna hänger. Dom måste ju oxå få lite jul... :)


7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?
Vi har plastgran, och det mest för att jag är hysteriskt rädd för spindlar som har en förmåga att kunna flytta in i huset via granen... Dock ingen grön gran utan ibland har vi en vit och ibland en i silver. Pyntar med ljsslingor med små lampor och en massa röda kulor.

8. När börjar ni julpynta?
Fredagen innan första advent kommer allt pyntet upp. Julgranen tar vi fram 12 december.

9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?
Eftersom vi bor i Stockholmsområdet så har vi aldrig varit på Liseberg i jultider. Däremot brukar vi gå på Skansens julmarknad, julmarknaden på Stortorget i Gamla stan och sen julmarknaden vid Taxinge slott.

10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?
Arne Weise! Fast jag tycker att både Andre Pops och Kalle Moraeus gjorde bra ifrån sig. :)

11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?
Hyacinter. Och apelsiner fulla med nejlikor.

1 kommentar:

  1. Va roligt att du ville svara på mina frågor :) :) :) Och ja, det är klart att fåglarna ska få ha det juligt! Jag hade jättegärna också pyntat och matat fåglar, men eftersom jag bor i lägenhet, så får man inte ha fågelmat på balkongen :/

    http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera