torsdag 28 november 2013

Nu har jag börjat jula!

Äntligen har jag börjat sätta upp lite julgrejer i huset. Har i och för sig bara fixat i badrummet än så länge, men nånstans ska man ju börja! ;)

Kommer bli en smula hektiskt att hinna få upp allt annat oxå innan söndag. Jag jobbar ju bara nätter vilket betyder att jag sover på dagarna, så då hinner jag ju inte så mycket. I morgon hade varit en alldeles förträfflig dag att pynta resten av huset, men då har vi vår årliga inventering på jobbet, så i morgon bitti när jag kliver av mitt ordinarie arbetspass så ska jag bara hem en snabbis och sova lite innan det är dags att sticka till jobbet igen och sen spendera hela dagen och kvällen där… 
På lördag är det lillajul! I år firar vi hemma hos mina föräldrar och vi ska vara där klockan 15:00. Så lördag för-och-eftermiddag hade oxå varit ett ypperligt tillfälle att jula till huset! Men inventeringen fortsätter från lördag morgon till på dagen nån gång. Så jag kommer i stort sett bara hinna hem, duscha och byta om innan det är dags att åka till föräldrarna… Och på söndag när det är första advent (när jag i vanliga fall alltid brukar ha allt julpynt uppe, ja inte granen dårå) ska vi åka till Kalles lillasyster och hennes familj, vilket ska bli jättekul och mysigt, men dom bor en bit ifrån oss så nästan hela dagen kommer gå åt. Men på nåt sätt SKA jag hinna! :)







1 kommentar: