söndag 24 november 2013

Färdig!

Nu är jag äntligen klar med mitt korsstygnsbroderi!
Jag gjorde vissa ändringar från mönstret dock.

Så här skulle det blivit om jag följt mönstret exakt:

Och så här blev det efter att jag "piffat till den lite" ;)
Jag tyckte att det såg så trist ut med bara vit bakgrund så jag bestämde mig för att göra en mörkblå stjärnbeströdd vinterkvällshimmel. Tyvärr räckte inte min mörkblå tråd till och jag hade bara ljusare nyanser, så vips så blev det ett fruset hav (eftersom det är en vinterkväll ser isen blå ut!) bakom kullarna med träden!
Tyckte även att det såg lite trist ut med vit dörr, så min dörr fick bli brun.
Sen gjorde jag min egen variant på bokstaven E och så hoppade jag över det där gröna ovanför texten.
Är ganska nöjd faktiskt!

Nu ska jag bara sätta den i en röd ram. Kommer bli lite pillrigt att få det rakt bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar