tisdag 12 november 2013

Julpysslat

I går kväll julpysslade jag lite grann här hemma. Blev en ny krans till ytterdörren :)

Först gjorde jag en stomme av najtråd :)
Jag vet att det finns färdiga stommar att köpa, men om man gör själv får man precis den storlek man vill ha ;)

 Virade sen in det hela i min rosa silvertejp!
Elvis tyckte det var mycket spännande och intressant ;)

Sen på med 2 stycken 2 meter långa grangirlanger

Dekorerade kransen med en röd rosett, olika röda plastkulor 
och 2 små domherrar som fick hänga i kransen :)
Kommer dock fixa till rosetten finare när det är dags att hänga ut den på dörren ;)

6 kommentarer:

  1. Fin den var! Jag har inget tålamod så jag köper färdig, tyvärr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Jag har inte särskilt mycket tålamod jag heller, men en sån här krans är så löjligt enkel och går så snabbt att göra ;)

      Radera
  2. Blev ju jättefin =D
    Måste prova med girlanger nån gång, perfekt att kunna ha inne utan att det ska börja barra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Ja, det är himla smidigt faktiskt. Och så kan man använda den i flera år oxå!

      Radera