onsdag 19 november 2014

SVT:s julvärdar

Jag har, ända sen Arne Weise slutade, bestämt hävdat att Mark Levengood borde bli julvärd i SVT! Det finns ju ingen människa på denna jord som är mysigare än Mark! Så självklart hoppas jag på Mark även i år :)


Här följer tidigare års julvärdar i SVT, och vad jag har tyckt om dom ;)


Bengt Feldreich
Bengt Feldreich, 1959-1971
Det här var ju långt innan jag föddes, men för mig är han Benjamin Syrsa på julafton :)

Arne Weise
Arne Weise, 1972-2002
Mr Julafton himself om ni frågar mig! Han var ju ändå julvärd mina 25 första jular, och jag firade min första jul 1978, även om jag bara var 4 månader gammal då ;)

Lotta Bromé
Lotta Bromé, 2003
Jag tycker att hon klarade jobbet bra. Hon måste ju ha haft lite press på sig ändå. Jag menar, det kan ju inte ha varit lätt att efterträda en svensk tradition som vi väl ändå måste kalla Arne Weise för ;)

Ernst Kirchsteiger
Ernst Kirchsteiger, 2004
Ernst är ju alltid Ernst. Antingen älskar man honom eller så gör man det inte. Jag är nånstans mittemellan. Men jag tycker att det var lite mysigt när han var julvärd :)

Blossom Tainton Lindquist
Blossom Tainton Lindquist, 2005
Det här året var jag inte alls nöjd. Tyckte hon sög rätt hårt faktiskt när hon hade gjort nån slags träningsvideo med Tomten... Ingen julkänsla alls :(

Ingvar Oldsberg
Ingvar Oldsberg, 2006
Nu blev det lite bättre igen. Som inbiten På spåret-tittare tyckte jag att det var riktigt mysigt med Ingvar som julvärd, trots hans falska White Christmas... ;)

Anne Lundberg
Anne Lundberg, 2007
Jag har ingenting emot Anne, men när hon klev ur studion och visade runt så tyckte jag att mycket av julmyset lixom försvann... Så klart man fattar att julvärdarna inte sitter i nån mysig julhåla alldeles ensamma, men att visa upp det så där tyckte jag inte alls om :(

Lasse Kronér
Lasse Kronér, 2008
Med en go gubbe från Göteborg kan det väl inte bli annat än mysigt? ;)



Lisbeth Åkerman
Lisbeth Åkerman, 2009
Hade ingen speciell åsikt det här året. Det var inte jättemysigt, men inte jättedåligt heller.

André Pops
André Pops, 2010
Bästa året sen Arne Weise slutade. Jag älskar André Pops! :)

Kalle Moraeus
Kalle Moraeus, 2011
Kalle är en mycket mysig liten farbror, så han passade alldeles utmärkt som julvärd :)

Sarah Dawn Finer
Sarah Dawn Finer, 2012
Kändes bra med Sarah som julvärd. Och så bjöd hon ju på skönsång oxå :)

Petra Mede
Petra Mede, 2013
När jag först fick veta att det var hon som skulle vara 2013 års julvärd blev jag först mycket besviken då jag tycker att hon kan vara alldeles för mycket och hysterisk. Men när det sen väl blev julafton så tycker jag hon skötte sig bra ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar