söndag 30 november 2014

Lillajul 2014

Igår var det då äntligen lillajul! I år var vi hemma hos oss, så jag stod vid spisen halva dagen… ;) Fast jag älskar ju att baka och laga mat, så det var bara roligt! Bestämde mig för att skippa svenskt julbord i år och körde på Thanksgivingmiddag istället. Jag menar, lillajul infaller ju faktiskt bara två dagar efter Thanksgiving ;) Sen hade vi ju julklappslottdragning oxå. Mycket viktigt!


Kalkonen precis instoppad i ugnen, ingniden i örtsmör och fullproppad med morötter, blekselleri, gul lök, vitlök, palsternacka och örter 

Kanske världens godaste stuffing (i form i ugnen och inte i kalkonen!) gjord på kycklingfärs, paprika, gul lök, vitlök, vitt formbröd, kycklingbuljong och salt och peppar. Hade lätt kunnat äta bara stuffingen!

Pumpkin pie

Kalkon, stuffing, potatismos, tranbärssylt och massa sås gjord på stekskyn från kalkonen, grädde och en skvätt soya

Pumpkin pie och vispad grädde. Mycket smaskigt!

Lillajulgranen 

Blomma i söt kruka vi fick av mina föräldrar 

I år drog jag min bror Christofer 

Och han drog mig, så i år får vi byta grejer med varann ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar