torsdag 13 november 2014

Om 1 månad är det Lucia...

Fördelen med att jag i år inte riktigt hunnit med, och därför inte reflekterat över att det snart är jul, är ju helt klart att jag inte behöver längta och vänta så länge på att min absoluta favorittid på hela året ska börja :) Och julen, för mig, börjar fredagen innan första advent. Så i morgon är det exakt två veckor kvar. Kommer ju gå fort! Men sen när vi väl är där får tiden gärna stanna upp lite, så vi hinner njuta riktigt mycket :) Vi har alldeles lagom mycket saker inplanerade på helgerna som vi ska göra fram till själva julafton. 


Nu på lördag är det dags att pyssla ihop årets julkort. Och på söndag ska vi till Taxinge julmarknad.

Nästa söndag blir det eventuellt en sväng till Öster Malma julmarknad.

Och sen! *trumvirvel* 
Fredagen den 28 november är det dags att julpimpa huset! För på lördagen den helgen är det lillajul! 
I år är det jag som håller i lillajulen så vi ska vara hemma hos oss. Ska bli så mysigt! Och ja, så är det ju första advent på söndagen :)

5 - 7 december är jag och Kalle i Göteborg för lite julshopping och självklart Jul på Liseberg!

Och lördagen efter det är det ju Lucia. Då har vi bjudit in lite folk på glöggafton här hemma :)

Fredagen den 19 december kl. 06:00 kliver jag av sista jobbpasset för det här året! Och Maja har julavslutning i skolan då oxå :) Vi firar att jullovet börjar genom att på lördagen åka på en dagskryssning med julbord till Mariehamn. Kommer bli übermysigt ju!

Och sen är det ju typ julafton! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar