torsdag 20 oktober 2016

Julafton 2015

Vi firade julen hemma hos oss i Järna. På morgonen kom Kalles föräldrar och åt julfrukost med oss, och på eftermiddagen kom mina föräldrar samt tre av mina fyra syskon och fortsatte julfirandet med oss :)

Kalle och Maja öppnar paketen dom hittade i sina julstrumpor :)

Julfrukost! Dopp i grytan med sötstark senap och iskall julmust!

 Svärisarna julmyser efter frukosten :)

 Vi körde på vit julgran med pastelliga kulor och belysning :)

Maja grejar med en av sina julstrumpeklappar :)

Kalle gör struvor till fikat!

Siri och Tyra i sina fina jultröjor, dagen till ära :)

Först julfika, och några timmar senare julmiddag :)

Julmat! Bl.a. världens godaste grönkålssallad :)

Ingen riktig jul utan Karl-Bertil!

Och sen var det julklappsöppning! Vi kör ju med julklappslottning varje år tillsammans med min familj, Maja undantagen då hon fortfarande är under 18, så man köper nån rolig och bra julklapp till den man drar, istället för att hålla på och köpa tusen smågrejer till alla :)
Natalia öppnar sitt paket hon fick från Kalle :)

Christofer öppnar sin julklapp från Andréas :)

Min mor öppnar sitt paket från Natalia :)

Andréas öppnar sin julklapp han fick av Christofer :)

Min far öppnar sitt paket han fick från mig :)

Kalle öppnar sin julklapp från min pappa :)

Och här är mitt paket som jag fick av min mamma :)

Maja hade önskat sig en Cheshire cat-kigurumi, så den svidade hon om till direkt!


 Maja öppnar fler julklappar :)

Och här hjälpte hon Isola att öppna sitt paket, för såklart ska alla familjemedlemmar få julklappar oavsett om man är tvåbent eller fyrbent :)

Min julklapp från Kalle, ett Efva Attling-halsband, Mini Planet & Stars :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar